בריתות בין מנהיגים ועמים.

צריך לחשוב מדוע בחרו מנהיגכם להחטיא את ישראל בחטא של הפרת ברית.

בהפרת ההסכם הזאת בנו גנץ ולפיד את האישור למצרים להפר ברית שלום.

אני טוענת שלא ישר ולא הגון לדרוש מפרס לפרק את הנשק הגרעיני ולא לדרוש את אותו הדבר מישראל.

אם מנהיגי ישראל דורשים שפרס תפרק את הנשק הגרעיני, הם צריכים להתחייב לפרק את הנשק הגרעיני בישראל.

ובדרך הזאת להסיר את התכנות מלחמה בעלת אופי של השמדת המונים מן האזור הזה.

שמעון פרס בנה את הרצון של הפרסים בנשק גרעיני.

זה כמו שהאויב שלך קונה  F-16 ואתה קונה F-19 כדי לשמר יתרון על האויב שלך.

נאה דורש, נאה מקיים.

אם תבוא הצעה כזאת מישראל, אני בטוחה שהאיראנים יענו להצעה כזאת ויש התכנות שהדבר גם יוביל להסכם שלום עם פרס בהמשך.

צריך לבקש מבן סלמן להציע את ההצעה המגשרת לשלום הזאת.

.

בעניין הגינות, ומבחינת איפה ישראל חוטא או לא חוטא, ומשכך ידיעה על חטא ותיקונו,

האשכנזים דורשים מהפולנים והגרמנים פיצוי בעבור הנדל"ן שהם נאלצו לפנות אותו וקיבלו.

האם השלטונות בישראל שילמו כסף בעבור גירוש הערבים מהאדמות שהם ישבו עליהן לאחר גירושם.

האשכנזים בעת הזאת דורשים זכות שיבה לגרמניא בזכות אבותיהם שהיו תושבים בגרמניא וגורשו ממנה או נאלצו לברוח ממנה.

בדרישה זאת של האשכנזים מחוייבים האשכנזים (גנץ, לפיד, ליברמן, מירב מיכאלי, הורוביץ', בנט, גדעון סער, סמוטריץ', הרצוג) לאפשר את זכות השיבה של הפלסטינאים.

.

וַיִּסְעוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל וַיָּבֹאוּ אֶל עָרֵיהֶם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי וְעָרֵיהֶם גִּבְעוֹן וְהַכְּפִירָה וּבְאֵרוֹת וְקִרְיַת יְעָרִים: וְלֹא הִכּוּם בְּנֵי יִשְׂרָאֵל כִּי נִשְׁבְּעוּ לָהֶם נְשִׂיאֵי הָעֵדָה בַּיהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל וַיִּלֹּנוּ כָל הָעֵדָה עַל הַנְּשִׂיאִים: וַיֹּאמְרוּ כָל הַנְּשִׂיאִים אֶל כָּל הָעֵדָה אֲנַחְנוּ נִשְׁבַּעְנוּ לָהֶם בַּיהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל וְעַתָּה לֹא נוּכַל לִנְגֹּעַ בָּהֶם: זֹאת נַעֲשֶׂה לָהֶם וְהַחֲיֵה אוֹתָם וְלֹא יִהְיֶה עָלֵינוּ קֶצֶף עַל הַשְּׁבוּעָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְנוּ לָהֶם: וַיֹּאמְרוּ אֲלֵיהֶם הַנְּשִׂיאִים יִחְיוּ וַיִּהְיוּ חֹטְבֵי עֵצִים וְשֹׁאֲבֵי מַיִם לְכָל הָעֵדָה כַּאֲשֶׁר דִּבְּרוּ לָהֶם הַנְּשִׂיאִים: יהושע.

וַיְהִי רָעָב בִּימֵי דָוִד שָׁלֹשׁ שָׁנִים שָׁנָה אַחֲרֵי שָׁנָה וַיְבַקֵּשׁ דָּוִד אֶת פְּנֵי יְהוָה  וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל שָׁאוּל וְאֶל בֵּית הַדָּמִים עַל אֲשֶׁר הֵמִית אֶת הַגִּבְעֹנִים:  וַיִּקְרָא הַמֶּלֶךְ לַגִּבְעֹנִים וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם וְהַגִּבְעֹנִים לֹא מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל הֵמָּה כִּי אִם מִיֶּתֶר הָאֱמֹרִי וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל נִשְׁבְּעוּ לָהֶם וַיְבַקֵּשׁ שָׁאוּל לְהַכֹּתָם בְּקַנֹּאתוֹ לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל וִיהוּדָה: שמואל.

הנשיאים בעת יהושע עשו ברית עם ישראל שבימי שאול, שאול הפר את הברית עימם.

מתוך המקום הזה תבינו את החטא של הפרת הסכם הפסקת אש עם הג'יהאד בסיוע המצרים.

הדין על חטא זה:

וַיְהִי רָעָב בִּימֵי דָוִד שָׁלֹשׁ שָׁנִים שָׁנָה אַחֲרֵי שָׁנָה וַיְבַקֵּשׁ דָּוִד אֶת פְּנֵי יְהוָה

וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל שָׁאוּל וְאֶל בֵּית הַדָּמִים עַל אֲשֶׁר הֵמִית אֶת הַגִּבְעֹנִים:

אני לא יודעת אם גנץ נשבע בעת הסכם הפסקת האש.

אם נשבע, זה הדין.

שנות רעב עד פתרון הבעיה, עד ריצוי הג'יהד כרצון הג'יהאד..

כבקשתם.

במקרה הגבעונים הם דרשו את הוקעת בית שאול.

וַיֹּאמְרוּ לוֹ הַגִּבְעֹנִים אֵין (לי) לָנוּ כֶּסֶף וְזָהָב עִם שָׁאוּל וְעִם בֵּיתוֹ וְאֵין לָנוּ אִישׁ לְהָמִית בְּיִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר מָה אַתֶּם אֹמְרִים אֶעֱשֶׂה לָכֶם: וַיֹּאמְרוּ אֶל הַמֶּלֶךְ הָאִישׁ אֲשֶׁר כִּלָּנוּ וַאֲשֶׁר דִּמָּה לָנוּ נִשְׁמַדְנוּ מֵהִתְיַצֵּב בְּכָל גְּבֻל יִשְׂרָאֵל:  (ינתן) יֻתַּן לָנוּ שִׁבְעָה אֲנָשִׁים מִבָּנָיו וְהוֹקַעֲנוּם לַיהוָה בְּגִבְעַת שָׁאוּל בְּחִיר יְהוָה וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ אֲנִי אֶתֵּן: וַיַּחְמֹל הַמֶּלֶךְ עַל מְפִי בֹשֶׁת בֶּן יְהוֹנָתָן בֶּן שָׁאוּל עַל שְׁבֻעַת יְהוָה אֲשֶׁר בֵּינֹתָם בֵּין דָּוִד וּבֵין יְהוֹנָתָן בֶּן שָׁאוּל: וַיִּקַּח הַמֶּלֶךְ אֶת שְׁנֵי בְּנֵי רִצְפָּה בַת אַיָּה אֲשֶׁר יָלְדָה לְשָׁאוּל אֶת אַרְמֹנִי וְאֶת מְפִבֹשֶׁת וְאֶת חֲמֵשֶׁת בְּנֵי מִיכַל בַּת שָׁאוּל אֲשֶׁר יָלְדָה לְעַדְרִיאֵל בֶּן בַּרְזִלַּי הַמְּחֹלָתִי: וַיִּתְּנֵם בְּיַד הַגִּבְעֹנִים וַיֹּקִיעֻם בָּהָר לִפְנֵי יְהוָה וַיִּפְּלוּ (שבעתים) שְׁבַעְתָּם יָחַד (והם) וְהֵמָּה הֻמְתוּ בִּימֵי קָצִיר בָּרִאשֹׁנִים (תחלת) בִּתְחִלַּת קְצִיר שְׂעֹרִים: שמואל.

לא בטוח שהריגת בני אשה ששמה מיכל וששם אביה שאול ירצה את הג'יהאד.

לא בטוח שזה רצון הג'יהד שתהרוג חמישה ילדים בני מיכל בת שאול.

או בני אשה ושמה רצפה:

וַתִּקַּח רִצְפָּה בַת אַיָּה אֶת הַשַּׂק וַתַּטֵּהוּ לָהּ אֶל הַצּוּר מִתְּחִלַּת קָצִיר עַד נִתַּךְ מַיִם עֲלֵיהֶם מִן הַשָּׁמָיִם וְלֹא נָתְנָה עוֹף הַשָּׁמַיִם לָנוּחַ עֲלֵיהֶם יוֹמָם וְאֶת חַיַּת הַשָּׂדֶה לָיְלָה: שמואל.

(שימו לב שהוא לא הרג את רצפה ומיכל, הוא הרג את בניהם).

ומה לג'יהאד  ולבני מיכל ורצפה (בנות שבט בנימין) בדור הזה.

מה יועיל להם הדבר.

בכל מקרה גנץ ולפיד העליבו את המצרים שעזרו להגיע להסכם הפסקת אש.

יש מצב שהדבר יגרור לדרישת העם המצרי להפר הסכם שלום עם ישראל.

להזכירכם העם המצרי לאורך כל הדרך, היה נאמן לשבועת הנשיא סאדאת.

בִּשְׁנַת שָׁלֹשׁ לְאָסָא מֶלֶךְ יְהוּדָה מָלַךְ בַּעְשָׁא בֶן אֲחִיָּה עַל כָּל יִשְׂרָאֵל בְּתִרְצָה עֶשְׂרִים וְאַרְבַּע שָׁנָה: וַיַּעַשׂ הָרַע בְּעֵינֵי יְהוָה וַיֵּלֶךְ בְּדֶרֶךְ יָרָבְעָם וּבְחַטָּאתוֹ אֲשֶׁר הֶחֱטִיא אֶת יִשְׂרָאֵל: מלכים.

מנהיג נבחר שחוטא, מחטיא את בוחריו, להזכירכם עם ישראל בחר במלך בעת שמואל.

צריך לחשוב מדוע בחרו מנהיגכם להחטיא את ישראל בחטא של הפרת ברית.

בהפרת ההסכם הזאת בנו גנץ ולפיד את האישור למצרים להפר ברית שלום.